Nr wniosku: 2018-1-PL01-KA102-048489
Kwota otrzymanego grantu: 150.000 euro (wartość projektu: 149.719 euro)
Ilość uczniów objętych projektem: 50
Ilość opiekunów objętych projektem: 6 opiekunów
Termin realizacji: 09.2018 – 02.2020
LIDER KONSORCJUM:
Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu
62-800 Kalisz, ul. Południowa 62
tel. 62 742 44 58, biuro@cwrkdiz.kalisz.pl
Dyrektor: Magdalena Sekura-Nowicka, dyrektor@cwrkdiz.kalisz.pl (jednocześnie Koordynator Projektu)
SZKOŁY, BIORĄCE UDZIAŁ W PROJEKCIE:
Zespół Szkół Zawodowych im. Zesłańcw Sybiru w Kaliszu
62-800 Kalisz, ul. Wąska 13
tel. 62 502 50 61; e-mail: zs@um.kalisz.pl
Dyrektor: Agata Dziedzic
Koordynator Projektu: Ewa Maciejczyk
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Zdunach
63-760 Zduny, ul. Strzelecka 10
Tel. 62 721 57 23; e-mail: zspzduny@wp.pl
Dyrektor: Karolina Rejek
Koordynator Projektu: Renata Błażejczyk
Zespół Szkół Przyrodniczo-Biznesowych im. Jadwigi Dziubińskiej w Tarcach
63-200 Jarocin, Tarce 19
tel. 62 747 24 43; e-mail: tarce@wp.pl
Dyrektor: Sławomir Wilak
Koordynator Projektu: Olga Filipiak
JAKIE SĄ GŁÓWNE CELE PROJEKTU?
Głównymi celami projektu są:
– podniesienie jakości i atrakcyjności nauki zawodu w szkołach zawodowych i branżowych,
– wsparcie uczniów którzy są w niekorzystnej sytuacji życiowej, głównie materialnej
– podniesienie konkurencyjności szkół na lokalnym rynku edukacyjnym poprzez ich umiędzynarodowienie a przez to zwiększenie naboru uczniów w kolejnych latach,
– nauka języka angielskiego w praktyce i w rezultacie dobrze zdana matura oraz praca w międzynarodowych przedsiębiorstwach
– wzbogacenie wiedzy na temat kultury i historii Irlandii oraz Irlandczyków
– wzbudzenie poczucia przynależności do wspólnoty europejskiej,
– rozwój przedsiębiorczości wśród uczniów; każdy uczestnik będzie miał możliwość poznać aspekty funkcjonowania zakładu pracy w Irlandii,
– usamodzielnienie się i zwiększenie poczucia własnej wartości,
– nabycie przez uczniów umiejętności społecznych w zakresie komunikacji interpersonalnej, która przyczyni się do lepszej kooperacji ze współpracownikami i pracodawcami,
– podniesienie kompetencji nauczycieli, które przełożą się na wprowadzenie zmian w nauczanych treściach, w celu przystosowania ich do aktualnych wymogów rynku pracy oraz standardów europejskich.
W JAKICH ZAWODACH UCZNIOWIE BĘDĄ REKRUTOWANI?
Zespół Szkół Zawodowych w Kaliszu:
- Fryzjer
- Fotograf
- Kucharz
- Cukiernik
- Technik usług fryzjerskich
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Zdunach:
- Sprzedawca
- Technik logistyk
- Technik usług fryzjerskich
- Technik żywienia i usług gastronomicznych
- Technik informatyk
Zespół Szkół Przyrodniczo-Biznesowych w Tarcach:
- Technik weterynarii
- Technik organizacji reklamy
JAKI BĘDZIE SPODZIEWANY WPŁYW PROJEKTU NA UCZNIÓW?
Wpływ Projektu na uczniów:
- rozszerzenie umiejętności zawodowych i podniesienie kwalifikacji zawodowych uczniów
- poszerzenie kompetencji zawodowych uczniów, które przełożą się na wyniki egzaminów zawodowych
- wzrost atrakcyjności uczniów na rynku pracy poprzez posiadanie dokumentów po odbyciu stażu
- wzrost poczucia własnej wartości uczniów, odwagi życiowej,odpowiedzialności a także motywacji do działania – dostrzegą swoje perspektywy zawodowych
- wzrost poczucia inicjatywy i przedsiębiorczości uczniów- może spowodować otwarcie przez nich własnej działalności gospodarczej.
- podniesienie motywacji uczniów do kont. nauki i doskonalenia swoich umiejętności zawodowych -zmniejszy zjawisko porzucania szkoły
- rozwój umiejętności społecznych i rozwój osobisty uczniów – co jest bardzo pożądane przez przedsiębiorców
- lepsza komunikacja w jęz. ang.- dobrze zdana matura; uczniowie zaczną postrzegać naukę języków obcych jako element wykształcenia, podnoszący ich szanse na rynku pracy
- doświadczenie międzykulturowe, osobisty kontakt z kulturą Irlandii poszerzy horyzonty uczniów, pozwoli im docenić wartości europejskie, ukształtuje postawy: otwartości, tolerancji i poszanowania innych kultur, przeciwdziała ksenofobii, zredukuje negatywne postawy społeczne; pozwoli uczniom lepiej rozumieć współczesny świat i czuć się obywatelami Europy
- uczniowie podzielą się nabytą wiedzą i doświadczeniem z rówieśnikami oraz znajomymi– będą mogli przedstawić nabyte na stażu umiejętności
- w drodze działań upowszechniających będą mogli także podzielić się zdobytą wiedzą i umiejętnościami z kolegami w swoich jak i innych szkołach, przez co będą ośmielać i motywować rówieśników do zgłaszania się do udziału w zagr. stażach